پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مومنی

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مومنی

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مومنی

محکومیت جسارت به قرآن کریم در مصلی جمعه حبیب آباد

اندازه فونت :
1401/11/08

امام جمعه حبیب آباد در خطبۀ اول نماز با عنوان نمودن آیۀ قرآن و لزوم یاد آوری ایام الله به مناسبت های انقلاب اسلامی ایران و ایام الله آن پرداختند و گفتند ماه بهمن و دهۀ فجر انقلاب اسلامی فرصت بسیار مناسبی است برای مرور دوران قبل از انقلاب و وضعیت کشور در آن زمان و مقایسۀ آن با امروز، تا دستاورد های انقلاب اسلامی در طول این ۴۴ سال روشن شود و امروزه با توجه به جنگ شناختی دشمن و سیاه نمایی رسانه ای که بر علیه ما راه انداخته اند ما به این یاد آوری بسیار نیاز داریم.

ایشان در ادامه به گوشه ای از جنایات پهلوی پدر و پسر و مشکلاتی که برای کشور ما ایجاد کردند پرداختند.

خطیب نمازجمعه حبیب آباد در خطبۀ دوم پس از توصیه به قدردانی از لحظات نورانی ماه شریف رجب و بهره برداری معنوی از اعمال و دعا های وارده، مخصوصاً صدقه دادن و روزه گرفتن در این ماه، به دو موضوع پرداختند.

ایشان در این بخش از خطبه ابتدا از برگزاری همایش زنان تأثیر گذار در تهران تقدیر کردند و گفتند با توجه به سیاه نمایی اخیر دشمنان در مورد وضعیت زنان در ایران و حذف ایران از عضویت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، این اقدام کار شایسته و به جایی بود هرچند برخی از خود باخته های داخلی آن را به تمسخر گرفتند و البته از افرادِ غرب زده جز این هم انتظاری نیست ولی اصل این کار، کار خوبی بود.

حجه الاسلام و المسلمین مومنی در ادامه به جریان اسلام ستیزی اخیر غربی ها پرداختند و با اشاره به موضعگیری رهبر انقلاب در این خصوص که فرمودند: ” اهانت جنون آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان می دهد هدف حملات استکبار ، اصل اسلام و قرآن است. ” گفتند جسارت به قرآن کریم توسط یک فرد افراطی در مقابل سفارت ترکیه در سوئد ، با چراغ سبز پلیس این کشور صورت گرفته و حکومت سوئد در این جسارت نقش داشته و هرچند وزیر امور خارجه سوئد ، توئیت زده و در آن آزادی بیان را بهانۀ این اقدام قلمداد کرده اما در غرب آزادی بیان ، یک لفظ بی محتوا ور دروغی رسوا است و یک شعار بیش نیست.

آزادی بیان در غرب یک طرفه است. برای اسلام ستیزی و توهین به مقدسات اسلامی، آزادی بیان هست اما در مورد سوال از ارزش های غربی و هولوگاست آزادی بیان نیست بلکه جرم است و بازداشت و محاکمه و زندان به همراه دارد.

خطیب جمعه حبیب آباد در آخر خطبۀ دوم این اقدام شنیع و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم را شدیداً محکوم نمود که با تأیید و حمایت نمازگزاران جمعه همراه شد و در نهایت از دولت های اسلامی و مراکز و نهاد های دینی مقابله قاطع با این اقدامات موهن را خواستار شد.

سوال خود را مطرح کنید :